Rabu, 12 Januari 2011

Samseng Ganggu Kerja Turap Jalan di AU5

Beberapa Samseng yang Datang Mengganggu
Beberapa hari yang lalu, MBSA Sg Buloh telah memberi inden untuk kerja menurap secara mill & pave di AU5 (kawasan Subang Bestari berhampiran dengan Kampung Melayu Subang). Seperti biasa, premix ditempah dari kuari dan persiapan mesin-mesin untuk milling dan menurap dibuat.
Namun demikian ketika jentera-jentera di turunkan di kawasan yang perlu diturap, beberapa samseng-samseng tempatan telah datang dan mendakwa bahawa kawasan tersebut adalah kawasan mereka dan kami perlu membayar 'wang perlindungan' untuk kami membuat kerja di kawasan tersebut. Kami tidak mengendahkan mereka dan terus menurunkan jentera-jentera yang hendak digunakan.
Pada waktu malam ketika kerja-kerja menurap sedang dijalankan, mereka telah datang semula dengan membawa lebih ramai orang dengan bersenjatakan kayu. Samseng-samseng itu telah bertindak merampas kunci jentera-jentera kami bagi menghalang kerja menurap daripada diteruskan.
Kerja dapat diteruskan semula dengan bantuan pihak polis yang membuat rondaan serta memanggil beberapa lagi polis untuk membantu mengawal keadaan. Jutaan terima kasih diucapkan kepada Polis Di-Raja Malaysia yang telah membantu kami untuk menyiapkan kerja-kerja menurap jalan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails